Objectius i resultats d'aprenentatge
Objectius
1. Pretenem formar l'estudiant en la creació i la gestió de continguts adaptats a les noves plataformes digitals i xarxes socials, tenint en compte tres aspectes:
- Els continguts que es treballaran seran textos informatius, persuasius i de no ficció.
- S'obtindrà un ampli domini de tota mena de suports (text, àudio, vídeo, etc.) per a la creació i gestió de continguts .
- S'aprendrà a crear projectes de comunicació usant programari específic i actualitzat.
2. També pretenem facilitar que l'estudiant consolidi la competència plurilingüe a nivell d'expert (C1+/C2), tenint en compte tres aspectes:
- Es treballarà per desenvolupar diferents habilitats (comprensió i expressió -escrita i oral-) en dues o tres de les llengües següents: espanyol, català i anglès.
- S'adquiriran estratègies de mediació lingüística que permetin transformar els textos (com resumir-los, adaptar-los a diferents registres o traduir-los).
- S'aprendrà a usar el llenguatge inclusiu, tenint en compte el gènere, i també la cultura i la identitat, entre d'altres aspectes relacionats amb la diversitat social.
- S'aprendrà utilitzar un repertori lingüístic especialitzat propi de l'àmbit de la comunicació digital.
Resultats d'aprenentatge
Coneixements o continguts
1) Demostrar una comprensió crítica d'una àmplia varietat de teories, principis i conceptes relacionats amb la comunicació digital i la lingüística aplicada.
2) Discutir amb fonamentació teòrica àmplia i actualitzada el paper de la tecnologia en el camp de la comunicació digital per processar, elaborar i transmetre informació.
3) Seleccionar críticament teories científiques especialitzades per dur a terme activitats d'aprenentatge relacionades amb l'anàlisi del discurs a l'àmbit de la comunicació digital.
Habilitats o destreses
4) Aplicar models teoricometodològics complexos i especialitzats en l'anàlisi dels gèneres i formats propis de la comunicació digital en entorns nous, imprecisos i canviants.
5) Comunicar idees i conclusions de manera clara i inequívoca, amb propòsits comunicatius específics, per a públic especialitzat i no especialitzat, i amb l'ajuda d'eines tecnològiques.
6) Aportar solucions a casos reals complexos i/o poc definits a pràctiques comunicatives multimodals en relació amb la forma i ús lingüístic, el tractament de la identitat, la interculturalitat i el gènere.
7) Explicar qualsevol coneixement/informació de manera clara i precisa, oralment i per escrit, en català, castellà i en una tercera llengua, especialment l'anglès.
8) Usar les llengües escollides per cada alumne/a (espanyol-català, anglès-espanyol, anglès-català, anglès-català-espanyol) en un nivell d'usuari competent per als contextos, propòsits i destinataris/àries de textos escrits i orals propis de la comunicació digital.
9) Exercitar la competència plurilingüe per part de cada alumne/a en la tercera llengua dels itineraris bilingües a un nivell mínim d'usuari/usuària independent (anglès per a espanyol-català; català per a anglès-espanyol; i espanyol per a anglès-català).
10) Mediar textos entre les llengües escollides per cada alumne/a a un nivell d'usuari/usuària competent d'una manera clara i sense ambigüitats d'acord amb contextos i situacions emergents de la comunicació digital.
11) Integrar coneixements sobre els recursos discursius dels entorns digitals per al disseny de continguts digitals.
12) Avaluar projectes de comunicació estratègica identificant els punts susceptibles de millora pel que fa a possibles alternatives tecnològiques i comunicatives.
13) Aplicar les tecnologies digitals (en els moments necessaris) en el seu àmbit de coneixement a les llengües escollides.
14) Resoldre problemes en la creació i difusió de continguts digitals de manera estratègica i creativa operant eficaçment amb programari específic i actual.
15) Planificar i executar treballs de recerca per a entorns nous definits de manera imprecisa demostrant una comprensió global dels marcs teòrics propis de la lingüística aplicada i la comunicació digital.
16) Avaluar la viabilitat de la transferència a entorns professionals dels resultats de recerca científica i/o tecnològica a l'àmbit de la comunicació digital.
Competències
17) Aplicar eficaçment habilitats personals complexes relacionades amb l'aprenentatge autònom (planificació i gestió del temps), la reflexió lingüística i la creativitat.
18) Demostrar habilitats interpersonals altament desenvolupades per a l'aprenentatge col·laboratiu entre iguals (gestió de la interacció) i per al treball en equip amb supervisió acadèmica i professional (adequació lingüística i iniciativa).
19) Dissenyar intervencions en projectes reals de comunicació digital derivades de l'anàlisi de necessitats complexes de l'àmbit professional de manera eficient i original.
20) Aplicar els coneixements i les eines de mediació i gestió de la diversitat lingüística en situacions comunicatives complexes pròpies de l'activitat professional en un entorn multilingüe.
21) Proposar solucions innovadores, creatives i emprenedores en situacions pròpies de l'àmbit professional.
22) Avaluar la sostenibilitat i l'impacte social de les propostes plantejades amb responsabilitat ètica, mediambiental i professional.
23) Aplicar la perspectiva de gènere a les tasques pròpies de l'àmbit professional.