Màster en Llengua i Comunicació Digital

Pla d'estudis i guies docents

 


Pla d'Estudis - Estructura general 

 

El màster és de 60 crèdits (*):

  • 5 assignatures obligatòries (33 crèdits)
  • 2 assignatures optatives (12 crèdits)
  • Pràctiques d'empresa (6 crèdits)
  • Treball de Fi de Màster (9 crèdits)

El màster està estructurat per ser cursat en un curs acadèmic, però també es pot fer matrícula a temps parcial i cursar-lo en més temps.

(*) Podran cursar menys de 60 crèdits les persones que puguin acreditar experiència laboral en alguna temàtica del màster i/o formació prèvia (doctorats, màsters afins o altres titulacions de postgrau) amb les limitacions que marca la normativa. És obligatori cursar el Treball de Fi de Màster.

 


Pla d'Estudis - Distribució per matèries

 

Matèria 1. Fonaments lingüístics i sociolingüístics de la comunicació digital (12 ECTS)

Matèria 2. Creació de continguts: eines digitals i lingüístiques (15 ECTS)

Narració, persuasió i informació als mitjans digitals

Assessorament lingüístic i eines informàtiques en la comunicació digital

Llengua, ideologia i interculturalitat als mitjans digitals

Creació de continguts per als mitjans digitals

Matèria 3. Temes de formació avançada en comunicació digital (24 ECTS, a triar-ne 12 ECTS) 

Matèria 4. Formació científica (6 ECTS)

Comunicació digital aplicada a les organitzacions i empreses

Mètodes de recerca en mitjans digitals

Anàlisi del discurs digital

Matèria 5. Pràctiques acadèmiques externes (6 ECTS)

Producció i gestió de projectes de comunicació digital

Matèria 6. Treball de Fi de Màster (9 ECTS)

El tractament del multilingüisme de continguts digitals

 

 

 

Pla d'Estudis - Distribució per semestres

 

Semestre 1

Semestre 2

Assignatures:

Narració, persuasió i informació als mitjans digitals (6 ECTS)

Llengua, ideologia i interculturalitat als mitjans digitals (6 ECTS)

Assessorament lingüístic i eines informàtiques en la comunicació digital (6 ECTS)

Mètodes de recerca en mitjans digitals (6 ECTS)

Comunicació digital aplicada a les organitzacions i empreses (6 ECTS) (OPTATIVA*)

Anàlisi del discurs digital (6 ECTS) (OPTATIVA*)

Assignatures:

Creació de continguts per als mitjans digitals (9 ECTS)

Producció i gestió de projectes de comunicació digital (6 ECTS) (OPTATIVA*)

El tractament del multilingüisme de continguts digitals (6 ECTS) (OPTATIVA*)

Pràctiques en empresa o institució (6 ECTS)

Treball de Fi de Màster (9 ECTS)

* De les 4 optatives, cal triar-ne 2 en tot el màster.

 


Complements de formació 

Els complements de formació els cursen obligatòriament aquells estudiants que, partint d'un B2+, han d'assolir el nivell C1 de la llengua o les llengües del màster en què l'estudiant vulgui cursar els estudis. 

Tots els complements es poden cursar de forma virtual i  des del primer semestre mentre s'estan cursant les assignatures del màster. 

El nombre de complements de formació per llengua és 12 (en dues assignatures cada semestre de 6 crèdits cadascuna). Si un estudiant ha d'assolir el nivell C1 d'una de les llengües del màster haurà de cursar obligatòriament els 12 crèdits de complements de formació d'aquella llengua, o sigui, haurà de cursar 2 assignatures.

L'oferta de complements de formació és la següent:

  • Anglès:
    • Anglès General II  (Estudis Anglesos) (1r semestre)
    • Anglès General III (Estudis Anglesos) (2n semestre)
  • Espanyol:
    • Llengua i norma (Filologia Hispànica) (1r semestre)
    • Recursos expressius en espanyol (Filologia Hispànica) (2n semestre)
  • Català:
    • Gramàtica catalana (Filologia Catalana i Estudis Occitans) (1r semestre)
    • Assessorament lingüístic (Filologia Catalana i Estudis Occitans) (2n semestre)

Pla de tutories

Als estudiants del màster se'ls assignarà, des de l'inici dels seus estudis, un professor-tutor que els orientarà en el desenvolupament del màster i en l'elecció de les assignatures optatives més adients al seu perfil. A més, l'estudiant tindrà un tutor específic per desenvolupar el treball de fi de màster.


Avaluació

En el Màster de Llengua i Comunicació Digital s'usa el sistema d'avaluació continuada. En cada assignatura es dissenyen activitats i treballs que s'han d'anar lliurant al llarg del semestre. També es té en compte la participació activa de l'estudiant en el campus virtual.

En cada assignatura el nombre establert d'activitats, tasques avaluatives i percentatges d'avaluació varia, però no hi ha activitats que suposin més del 50% de l'assignatura. En qualsevol cas,  des del principi del curs es publica en la guia docent quines activitats i quin pes tenen dins l'avaluació de cada assignatura.

Per últim, el professorat va aportant feed-back personalitzat sobre les activitats lliurades en un termini aproximat de 15 dies.

L'alumnat haurà de portar a terme una prova final de cada assignatura.